Kenniscentrum

Planningsmodule HiX 6.2: doorontwikkeling en onduidelijkheden

Een tijd terug is HiX 6.2 geïmplementeerd, waarbij ik nauw betrokken ben geraakt. HiX is een elektronisch patiëntendossier en moet zorgprofessionals ondersteunen om topzorg te kunnen leveren. Binnen dit systeem voor de revalidatie heb je ook toegang tot de planning, registratie, verslaglegging en financiële administratie. Zo wordt de revalidatiezorg gestroomlijnd.

Althans, dat is de bedoeling. Want we zijn nog steeds hard bezig om HiX te optimaliseren. Voor de revalidatiezorg bleken er toch nog behoorlijk wat uitdagingen en verwarring. Wij hopen je verder te helpen.

Vragen en onduidelijkheden

Na de implementatie van HiX 6.2 is er veel gesproken over de nieuwe versie en de doorontwikkeling van de planmodules. Hierbij kwamen verschillende revalidatie-instellingen met dezelfde vragen en onduidelijkheden. Waaronder:

Q&A
  • Hoe ver worden patiënten vooruit ingepland?
  • Hoe richt je behandelteams in?
  • Welke rol heeft het medisch secretariaat met betrekking tot behandelplannen?
  • Maar ook onderwerpen zoals wachtlijsten, behandelfrequentie, groepsafspraken en blauwdrukken kwamen hierbij aan bod. Hoe kom je aan de juiste kennis?

Kruisbestuiving van kennis

Om de vragen te beantwoorden en kennis en ervaring uit te wisselen, hebben we een online bijeenkomst georganiseerd. Tijdens deze onlinebijeenkomst hebben we de veel gestelde vragen besproken, informatie uitgewisseld en vragen beantwoord.

 

Artikel geschreven door
Gerelateerd
Kenniscentrum