Kenniscentrum

Makkelijker plannen in Roosterplatform doe je zo

Herman de Jager, CEO van Roosterplatform, was onlangs te gast in ons webinar. Hij vertelde welke nieuwe functies Roosterplatform heeft en welke er nog aankomen. Wij gaan in vogelvlucht door de belangrijkste functies. Wil je meer weten over de nieuwe functies en hoe jij ze kan gebruiken? Bekijk dan hier het webinar terug. 

Herman: “Met Roosterplatform maken we geautomatiseerde roosters. Dit doet het platform door alvast vooruit te kijken naar de mogelijke beschikbaarheid in de komende weken. Roosterplatform geeft van tevoren al aan welke momenten in de planning straks een probleem kunnen worden.” 

Met de nieuwe functies wordt het vooruitplannen nu nóg makkelijker. 

De capaciteitsplanning binnen Roosterplatform 

In het Capaciteit Dashboard kan je specifieke onderdelen van jouw planning zien. In het dashboard kan je bijvoorbeeld filteren op een locatie of bepaalde discipline. Je krijgt dan een overzicht van de beschikbaarheid van jouw medewerkers en welk deel daarvan al is ingevuld. Heb je een behandelaar met veel capaciteit die nog weinig is ingepland? Je kan in het Capaciteit Dashboard zien wat daar de reden van is. De behandelaar kan bijvoorbeeld maar één type klant behandelen, die op dat moment niet aanwezig is. Of deze behandelaar is geen prio-behandelaar van veel cliënten. Met de informatie van dit dashboard kan je de behandelaar vervolgens efficiënter inplannen. 

BehandelProgramma Overzichtslijst in Roosterplatform 

Roosterplatform heeft een nieuw scherm onder het kopje ‘Cliënten’: de BehandelProgramma Overzichtslijst. Je kan per behandelaar alle behandelkaarten zien. Onderin deze pagina staat de knop ‘Inplanbaarheid Controleren’. Dit is een andere manier van capaciteitsmanagement. Met deze knop bereken je alle activiteiten op de behandelkaarten door. Zo kan je zien welke activiteiten in het rooster passen en welke activiteiten problemen op gaan leveren. In dit scherm kan je ook meteen de activiteiten en de frequentie aanpassen. Met de knop ‘Inplanbaarheid Controleren’ check je of de aanpassingen goed in het rooster passen. 

Wachtkamers binnen Roosterplatform 

Roosterplatform is bezig met een nieuwe functie: virtuele wachtkamers voor cliënten. Toekomstige cliënten komen hier terecht als ze in de planning opgenomen moeten worden. Met deze tool kan je per week zien of en wanneer de cliënt ingepland kan worden. Ook kan je automatisch in de planning controleren welke behandelingen in het rooster passen. Als je een passende planning hebt, kan je de instroming van de cliënt definitief maken.  

 

Webinar terugkijken

Nieuwe functie Roosterplatform

Herman de Jager is het meest enthousiast over een nieuwe functie: het meenemen van de medewerkersplanning in de reguliere planning. Benieuwd naar hoe deze functie eruit gaat zien? Bekijk dan het webinar terug. 

Artikel geschreven door
Gerelateerd
Kenniscentrum